۰۹۱۲۰۶۵۸۵۴۱- ۰۹۱۲۰۶۵۸۵۴۱
۰۹۹۰۹۹۹۸۱۲۸ ۰۹۹۰۹۹۹۸۱۲۸
No available translations found

inoksmachine


تولید میکسر پودر، میکسر، میکسر وکیوم، میکسر زد، رول میل، بمبوری، پرکن،راکتور و انواع تجهیزات خط تولید

اردیبهشت ۸, ۱۳۹۹

انواع گیربکس صنعتی و کاربرهای آن

اگر بخواهیم یک تعریف ساده و قابل فهم از گیربکس صنعتی ارائه دهیم میتوان گفت یک سیستم بسته است که با افزایش یا کاهش نیروی گشتاور موتور قدرت مورد نیاز دستگاه­های صنعتی را تنظیم می‌کند. کاربرد دیگر گیربکس تغییر جهت دوران است. گیربکس ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. در واقع گیربکس جزئی از سیستم انتقال نیرو است که امکان کنترل قدرت را فراهم میسازد.

جهت خرید میسکر پودری یا میکسر پودر صنعتی با ما تماس بگیرید

اجزا گیربکس

به طور عمومی همه گیربکس های صنعتی شامل اجزا مشترک زیر هستند:
چرخ دنده ها، پوسته گیربکس که از جنس چدن است، شافت ورودی و خروجی از جنس فولاد ، یاتاقان ها ، کاسه نمد که نگه داری روغن و محافظت از یاتاقان در برابر عوامل خارجی را به عهده دار است، درپوش کنترل روغن.


انواع گیربکس و کاربردهای آن

گیربکس های صنعتی انواع مختلفی دارند که هر کدام در جایی مورد استفاده قرار میگیرد و کاربردهای مختلفی دارند که بسته به نیاز مورد استفاده قرار میگیرند در اینجا به تعدادی از مهم ترین گیربکس های صنعتی اشاره میگردد که عبارتند از : گیربکس خورشیدی، گیربکس هلیکال، گیربکس صنعتی کاهنده حلزونی، گیربکس کرنایول، الکتروگیربکس، گیربکس افزاینده

۱- گیربکس خورشیدی

این گیربکس پر راندمان ترین گیربکس در بین انوع مختلف گیربکس است. در صنعت پمپ سازی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. و افزایش طول عمر تجهیزات صنعتی را بهبود میبخشد و بهینه میسازند. و در انواع خاصی به شکل قالب توخالی یا با انواع گزینه‌هایی برای نصب مانند فلنج، شفت یا پایه در بازار موجود است. نام دیگر گیربکس خورشیدی گیر بکس سیاره ای است.

۲-گیربکس هلیکال

این نوع گیربکس کم‌توان و دارای اندازه کوچک و کم‌حجم و کم مصرف است. مورد مصرف این گیربکس بیشتر صنایع پلاستیک‌ها، سیمان، لاستیک و دیگر تجهیزات صنعتی سنگین است. این گیربکس از آن جهت منحصر به فرد گشته که در یک زاویه ثابت میشود. همین امر سبب میشود که هنگام حرکت ، دندان‌های بیشتری را قادر می سازد تا در همان جهت حرکت کنند. این گیربکس زمانی که نیاز داریم سر و صدا کم باشد و سختی پیچشی به حداکثر رسانده شود مورد استفاده قرار میگیرد. این گیربکس های هلیکال یا اکستروژن در صنعت پلاستیک و در ماشین آلاتی مورد استفاده قرار میگیرند که به قدرت مکانیکی بالایی احتیاج دارند.


گیربکس های هلیکال دارای انواع مختلفی هستند که در زیر به آنها اشاره میگردد:


گیربکس درون‌خطی هلیکال هم‌محور

این نوع از گیربکس هلیکال برای کارهای سنگین مورد استفاده قرار میگیرد. و به دلیل کیفیت و کارایی بالا مورد استقبال قرار گرفته است. این گیربکس‌ها که با ویژگی‌های استاندارد عالی تولید میگردند این امکان را برای شما فراهم میسازند تا نسبت بار و انتقال را به حداکثرسازی نمایید.

گیربکس هلیکال مخروطی

ویژگی متمایز گیربکس هلیکال مخروطی مجموعه دندانه های منحنی واقع بر سطح مخروطی شکل نزدیک به لبه یا دیواره واحد است. گیربکس هلیکال مخروطی برای به وجود آوردن حرکت دورانی بین شفت‌های غیر موازی مورد استفاده قرار میگیرد. کاربرد گیربکس هلیکال مخروطی بیشتر در صنعت معدن و نقاله‌ها است.

گیربکس هلیکال مخروطی مورب

این نوع از گیربکس هلیکال به دلیل ساختار صلب و یکپارچه خود موردتوجه واقع شده اند و دربارهای سنگین و دیگر عملیات سنگین مورد استفاده قرار میگیرد.

گیربکس هلیکال مخروطی مورب زمان نصب روی شفت موتور خروجی دارای مزایایی مکانیکی هستند. گیربکس هلیکال مخروطی مورب بر اساس تعداد دندانه‌ها و چرخ‌دنده‌ها قابل تنظیم و سفارش دهی میباشد؛ و این یک قابلیت ویژه برای شما ایجاد میکند زیرا میتوانید متناسب با کار خود و نیازی که دارید آن را سفارش دهید.

۳- گیربکس صنعتی کاهنده حلزونی

این نوع به‌عنوان محرک مورد استفاده در کارهای سنگین است. زمان استفاده از گیربکس کاهنده وقتی است که نیاز به افزایش کاهش سرعت بین شفت‌های با محور ضربدری غیر متقاطع وجود داشته باشد گیر بکس کاهنده از یک چرخ حلزونی با قطر بزرگ ساخته شده است. قسمت حلزونی یا پیچ با دندانه‌های واقع بر قسمت محیطی گیربکس حلزونی تشکیل شبکه می‌دهند. حرکت دورانی قسمت حلزونی موجب می­شود چرخ نیز به دلیل حرکت پیچ مانند شبیه به آن حرکت کند. موارد استفاده از گیربکس کاهنده در صنایع کود، مواد شیمیایی و مواد معدنی میباشد.

۴- گیربکس کرنایول

کراناویل یکی از از انواع گیربکس صنعتی مورد نیاز در رده ی قدرتی است . این گیربکس از تعدادی چرخ دنده هلیکال (مارپیچ) و دو عدد چرخ دنده ی مخروطی شکل تشکیل شده است. چرخ دنده مخروطی امکان انتقال قدرت در زاویه ۹۰ درجه را فراهم میسازد. گیربکس ۹۰ درجه ، گیربکس شافت از بغل و گیربکس هالو شافت از نام های دیگر گیربکس کرنایول است. پس دقت لازم را داشته باشید زمانی که اسامی دیگرش مورد استفاده قرار میگیرد بدانید منظور همان گیربکس کرنایول است
۵- گیربکس صنعتی الکتروگیربکس
این گیربکس در تعریف ساده یک واحد مکانیکی شامل یک شافت است که در داخل یک هوزینگ مستقر شده است و تعدادی از انواع دنده های دایره ای بر روی آن قرار گرفته اند. الکتروگیربکس دارای صفحه های اصطکاکی است که وظیفه ی آنها حرکت و انتقال قدرت آن بصورت نرم تر و بدون ضربه است.

۶- گیربکس صنعتی افزاینده

این نوع گیربکس ها با کاهش گشتاور سرعت موجب بالا رفتن سرعت دستگاه میشوند گیربکس صنعتی افزاینده در دستگاه هایی مانند سانتریفیوژ ها که باید دارای سرعت بالایی باشند مورد استفاده قرار میگیرند.

نتیجه گیری

گیر بکس ها به منظور کنترل قدرت مورد استفاده قرار میگیرند و در انواع صنایع کاربرد دارند، بر اساس کاربردهای مختلفی که گیربکس ها دارند به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند که بسته به نیاز کاربر باید متناسب ترین توع آن برا برای صنعتش مورد استفاده قرار دهد مقاله به تعدادی از مهم ترین گیربکس های صنعتی مانند گیربکس خورشیدی، گیربکس هلیکال، گیربکس صنعتی کاهنده حلزونی، گیربکس کرنایول، گیربکس صنعتی الکتروگیربکس، گیربکس صنعتی افزاینده اشاره شد که با مطالعه راجب آنها میتوانید نسبت به انتخاب مناسب ترین گیربکس مورد نیازتان اقدام نمایید.

خوشحال می‌شویم اگر دیدگاه خود را برای ما ارسال نمائید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.